۱۳۸۵ بهمن ۲۲, یکشنبه

نظام مهندسی ژئوفیزیک ایران؛ یک ضرورت اساسی

همانگونه که اعلام شده است مجمع عمومي فوق العادة انجمن ملي ژئوفيزيک ايران روز چهارشنبه 9/12/85 از ساعت 8 صبح در محل سالن كنفرانس مؤسسة ژئوفيزيک دانشگاه تهران، ساختمان شماره 1 واقع در انتهاي خيابان کارگر شمالي تشکيل مي شود. دستور جلسه انتخاب هيئت مديرة جديد و بازرس مي باشد. ضمن دعوت از همه ژئوفیزیست های کشور به شرکت فعال در این انتخابات مناسب دیدم که کمبود اساسی و ضرورت اساسی جامعه کوچک ژئوفیزیک ایران را گوشزد نمایم و آن همانا عدم وجود نظام مهندسی ژئوفیزیک می باشد. همه متخصصان ژئوفیزیک ایران می دانند که بازار کار ژئوفیزیک بدلیل ورود عناصر غیر متخصص و متاسفانه بدلیل عدم وجود اهرم های نظارتی و کنترلی از یک سو و عدم حساسیت و دقت کارفرمایان در انتخاب کارشناسان ژئوفیزیک از سوی دیگر بسیار آشفته می باشد و بیشترین ضرر و زیان وارده از این وضعیت نابهنجار علمی و فنی در درجه اول به اعتبار و پرستیژ علم ژئوفیزیک و در درجات بعدی به ما ژئوفیزیست ها می باشد. بنابراین اکیدا پیشنهاد می کنم که دست به دست هم داده و در جهت تاسیس نظام مهندسی ژئوفیزیک ایران اقدام اساسی را شروع نمائیم؛

۲ نظر:

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Unknown گفت...


سلام آقای دکتر
ممنون از زحماتتون
به نظر بنده باید دست به دست هم بدیم تا رشته ژئوفیزیک جز رشته های اصلی در نظام مهندسی معدن ایران بشه.
متاسفانه متخصصان معدنی سازمان نظام مهندسی فقط چند روش موردی در ژئوفیزیک رو می شناسن و ژئوفیزیک هم اکنون پایین تر از رشته های نقشه برداری و حتی محیط زیست می باشد.
بنده به عنوان یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن پروانه دار (که معلوم نیست هدف از صدور پروانه ژئوفیزیک برای چه منظور بوده!!!؟؟؟ با توجه به عدم ارجاع کار ژئوفیزیک) از همه فارغ التحصیلان ژئوفیزیک خواستارم که عضو نظام مهندسی معدن بشوند بلکه بتونیم این رشته رو جز رشته های اصلی دربیاریم.